T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / SİLİFKE - Sarıcalar Ortaokulu

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM 1. YAZILI SINAVLAR (ÜLKE GENELİ ORTAK) KILAVUZU

 

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM 1. YAZILI SINAVLAR (ÜLKE GENELİ    ORTAK) KILAVUZU

14-03-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T.C.

MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

2.DÖNEM 1. YAZILI SINAVLAR

(ÜLKE GENELİ ORTAK)

KILAVUZU

Bu kılavuz, 9/9/2023 tarihli ve 32304 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği ile 11/10/2023 tarihli ve E-76592376-10.04-86847281 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar Yönergesi ve ilgili mevzuat hükümlerine göre hazırlanmıştır.

2024

İLETİŞİM BİLGİLERİ

MEB İletişim Merkezi “MEBİM 444 0 632”

İnternet adresleri : http://www.meb.gov.tr http://odsgm.meb.gov.tr

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 30 65

Faks : 0 (312) 497 40 39-2130138

e-posta: odsgm@meb.gov.tr

Din Öğretimi Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 35 35-413 28 89

Faks : 0 (312) 223 85 76

e-posta: dogm@meb.gov.tr

Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 12 42-413 13 04

Faks : 0 (312) 425 19 67

e-posta: mte_ogrenciisleri@meb.gov.tr

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 18 59-413 25 09

Faks : 0 (312) 418 07 39

e-posta: ogm@meb.gov.tr

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 30 49-30 38

Faks : 0 (312) 213 13 56

e-posta: oergm@meb.gov.tr

Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 3407

Faks : 0 (312) 223 99 26

e-posta: ookgm@meb.gov.tr

Temel Eğitim Genel Müdürlüğü

Telefon: 0 (312) 413 15 86-15 95

Faks : 0 (312) 425 40 49

e-posta: tegm@meb.gov.tr

İÇİNDEKİLER

TANIMLAR ............................................................................................................................................4

1.GENEL AÇIKLAMALAR.................................................................................................................5

2.ORTAK YAZILI SINAV UYGULAMA TAKVİMİ .......................................................................8

3.ORTAK YAZILI SINAV SORU TÜRLERİ VE SAYILARI .........................................................8

4.ORTAK YAZILI SINAVLARIN OTURUMLARI VE SAATLERİ .............................................8

4.a. Tam Gün Eğitim Yapan Okullar ..........................................................................................................8

4.b. İkili Eğitim Yapan Okullar ..................................................................................................................9

5.İL/İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER ..............10

6.İL ÖLÇME DEĞERLENDİRME MERKEZİ MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VEİŞLEMLER............................................................................................................................................10

7.OKUL MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER...............................................10

8.GÖREVLİ/GÖZETMEN ÖĞRETMENLERİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER....................11

9.BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) KAPSAMINDAKİ ÖĞRENCİLERİÇİN YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER .............................................................................................12

10.ORTAK YAZILI SINAVLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ .....................................................12

11.ORTAK YAZILI SINAVLARIN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR ........................13

12.ORTAK YAZILI SINAVLARA İTİRAZ.....................................................................................13

13.SINAVLARDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR ............................................................15

EKLER

Ek-1a: 6. Sınıf Türkçe Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu (MEB Yayınları) ..............16

Ek-1b: 6. Sınıf Türkçe Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu (Anka Kuşu Yayınları) .......17

Ek-2: 6. Sınıf Matematik Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu.........................................18

Ek-3: 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu ......................19

Ek-4: 9. Sınıf Matematik Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu.........................................20

4 / 20

TANIMLAR

a.Azınlık Okulları: Rum, Ermeni ve Musevî azınlıklar tarafından kurulmuş, Lozan Antlaşmasıile güvence altına alınmış ve kendi azınlığına mensup Türkiye Cumhuriyeti uyruklu öğrencilerindevam ettiği okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim özel okullarını,

b.Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,

c.Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan bireylerin takip ettikleriprogram esas alınarak gelişim özellikleri, eğitim ihtiyaçları ve performansları doğrultusundahedeflenen amaçlara ulaşmaya yönelik hazırlanan ve bu bireylere verilecek destek eğitimhizmetlerini de içeren özel eğitim programını,

ç. e-Okul: Okul Yönetim Bilgi Sistemini,

d.Evde Eğitim Hizmeti Alan Öğrenciler: Zorunlu öğrenim çağındaki özel eğitim ihtiyacı olanöğrencilerden sağlık problemi nedeniyle en az on iki hafta süreyle örgün eğitim kurumlarındanyararlanamayacağı ya da yararlanması durumunda sağlığı açısından risk oluşturacağı öğrencileri,

e.Genel Müdürlük: Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,

f.Görevli/Gözetmen Öğretmen: Ortak yazılı sınavın yapıldığı tarihte ilgili şubede dersi olanöğretmeni,

g.Hastanede Eğitim Hizmeti Alan Öğrenciler: Zorunlu öğrenim çağındaki özel eğitim ihtiyacıolan öğrencilerden sağlık problemi nedeniyle sağlık kuruluşlarında yatarak tedavi görenöğrencileri,

ğ. Konu Soru Dağılım Tablosu: Eğitim programında yer alan konu ve kazanımlarla soru sayılarının gösterildiği tabloyu,

h.Mazeret Sınavı: Mazereti okul müdürlüğünce kabul edilen öğrenciler için yapılan sınavı,

ı. Milletlerarası Özel Öğretim Kurumları: Yalnız yabancı uyruklu öğrencilerin devam edebilecekleri özel öğretim kurumlarını,

i.Ortak Yazılı Sınav: Ülke geneli gerçekleştirilen ortak yazılı sınavı,

j.Ortak Yazılı Sınav Kâğıdı: Ortak yazılı sınav sorularının ve bu soruların puan değerleri ilesorulara ait cevaplama alanlarının bir arada bulunduğu kâğıdı,

k.Özel Eğitim: Bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarındananlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak üzeregeliştirilmiş eğitim programları ve özel olarak yetiştirilmiş personel ile uygun ortamlardasürdürülen eğitimi,

l.Yabancı Okullar: Yabancılar tarafından açılmış özel okulları

ifade eder.

5 / 20

1.GENEL AÇIKLAMALAR

a.Bu Kılavuz’da 2023-2024 eğitim öğretim yılı 2. dönem 1. yazılı sınavlar (ülke geneli ortak)ile ilgili usul ve esaslar yer almaktadır.

b.Sınavların uygulanmasına ilişkin iş ve işlemler millî eğitim müdürlüklerince yürütülecektir.

c.Bakanlıkça alınan karar gereği ülke genelinde 6. sınıf Türkçe ve matematik dersleri ile 9. sınıfTürk dili ve edebiyatı ve matematik derslerinin 2. dönem 1. yazılıları Bakanlık tarafındanortak yazılı sınavlar kapsamında yapılacaktır. 6. sınıf Türkçe dersi için çoktan seçmeli ve açıkuçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorular; 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatıile 9. sınıf matematik dersleri için ise açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorularkullanılacaktır.

ç. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında yer alan çoktan seçmeli soruların değerlendirilmesi ve açık uçlu/kısa cevaplı soruların puanlanması ülke genelinde ortak yapılacaktır.

d. 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavlarının değerlendirilmesi okul müdürlüklerince alınan karar doğrultusunda yapılacaktır (Bu sınavların değerlendirilmesi ilgili dersin öğretmenleri, eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri ya da komşu okul eğitim kurumu sınıf/alan zümre öğretmenleri tarafından yapılabilir.).

e. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıdında çoktan seçmeli ve açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı soruların cevaplarının kodlanacağı/yazılacağı alanlar bir arada bulunmaktadır.

f. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait soru kitapçıkları ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinden indirilecektir. Bu kitapçıkların basılması ve çoğaltılması okul müdürlüklerince, öğrenci cevap kâğıtlarının basımı ise il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince yapılacaktır.

g. 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersleri için ortak yazılı sınav kâğıdı kullanılacaktır. Bu sebeple ayrı bir cevap kâğıdı kullanılmayacaktır.

ğ. 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik derslerinin ortak yazılı sınav kâğıtları ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinden indirilecektir. Bu kâğıtların indirilmesi ve çoğaltılması okul müdürlüklerince yapılacaktır.

h.Okul müdürlüklerince soru kitapçıklarının/ortak yazılı sınav kâğıtlarının indirilme saatleri;

•Tam gün eğitim yapan ve ikili eğitim yapan okulların sabahçı grupları için 07.00-09.25,

•İkili eğitim yapan okulların öğlenci grupları için 12.00-13.45

arasındadır.

ı. 6. sınıf Türkçe dersinin değerlendirilmesi il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince; 6.sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik derslerinindeğerlendirilmesi eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri veya ilgili dersin öğretmenlerince yapılacaktır. i.2023-2024 eğitim öğretim yılında ülke geneli ortak yapılacak 2. dönem 1. yazılı sınavlarınsoruları Ek-1a, Ek-1b, Ek-2, Ek-3, Ek-4’te yer alan konu soru dağılım tablolarına görehazırlanacaktır.

j.Bakanlıkça ülke genelinde yapılacak ortak yazılı sınavların soruları ve cevapları GenelMüdürlük tarafından hazırlanacaktır.k.Ortak yazılı sınavlar, sınav uygulama takviminde belirtilen tarih ve saatlerde bir ders saatinigeçmeyecek şekilde yapılacaktır. Ancak mücbir sebeplerle bir ders saati süresi 30 dakika olanokullarda ülke geneli ortak yazılı sınavların sınav süresi 40 dakika olarak yapılacaktır.

l. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarının il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinden alınıp okullara ulaştırılması il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinin sorumluluğundadır.

m.Sınav sonrasında 6. sınıf Türkçe dersi öğrenci cevap kâğıtlarının eksiksiz ve zarar görmedenil/ilçe millî eğitim müdürlüklerine teslim edilmesi okul müdürlüklerinin sorumluluğundadır.

6 / 20

n.Ortak yazılı sınavlar doğal afet, karantina, yangın ve sel gibi mücbir sebepler dışındaöğrencilerin öğrenim gördükleri okullarda belirlenen gün ve saatlerde yapılacaktır. Ancakmücbir sebeplerle ortak yazılı sınavların belirlenen tarihlerde yapılamaması durumunda yenisınav tarihleri, il millî eğitim müdürlüklerince Genel Müdürlük onayı ile belirlenecektir.

o.Ortak yazılı sınav, sınavın yapılacağı ders saatinde o sınıfta dersi olan görevli/gözetmenöğretmen tarafından yapılacaktır. Sınavı yapılan dersin branş/alan öğretmeni sınavdagözetmen olarak görev almayacaktır. Ortak yazılı sınavın yapılacağı tarih ve saatte sınavyapılan dersin branş/alan öğretmeninin ilgili sınıfa dersi olması durumunda branş/alan dışı biröğretmenin sınavda görev alması sağlanacaktır. Sınav yapılan tarihte dersi olmasa bile sınavyapılan dersin öğretmenleri okulda hazır bulunacaktır.

ö. Ortak yazılı sınavın gerçekleştirildiği tarih ve saat aralığında okul müdürlüğünce sınav uygulamasının yapıldığı okulun her koridorunda birer görevli öğretmen/yönetici nöbetçi olarak görevlendirilecektir.

p.Ortak yazılı sınav süresince öğrencilerin sınıftan çıkmaması esastır ancak zorunlu hâllerdenöbetçi öğretmen/yönetici gözetiminde öğrencinin sınıftan çıkmasına izin verilecektir.Öğrencinin tekrar sınıfa dönmesi durumunda sınavına devam etmesi sağlanacak fakat buöğrenciye ek süre verilmeyecektir.r.Ortak yazılı sınavların yapıldığı tarih ve saatlerde diğer sınıf düzeylerinde eğitim öğretimedevam edilecektir.s.Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelikölçme ve değerlendirmede, bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) esas alınacaktır. BEPkapsamındaki öğrencilerin sınav sorularının hazırlanması ve değerlendirilmesi branş/alanöğretmenleri tarafından yapılacaktır. Bu öğrenciler diğer öğrencilerle beraber aynı sınıftasınava girebileceği gibi özel durumlarda farklı bir sınıfta da sınava girebileceklerdir. Okulmüdürlükleri bu öğrencilere yönelik gerekli sınav tedbir hizmetlerinin alınmasınısağlayacaktır.ş. Evde veya hastanede eğitim hizmetlerinden yararlanan öğrencilerin ortak yazılı sınavlara katılım durumları ile ilgili süreçlerden okul müdürlükleri sorumludur. Okul müdürlükleri bu öğrencilere yönelik gerekli sınav tedbir hizmetlerinin alınmasını sağlayacaktır.

t.Ortak yazılı sınavlara işitme, görme, bedensel, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafifdüzeyde otizmi olan öğrencilerin eğitim gördüğü özel eğitim okulları ile özel eğitimsınıflarında eğitimlerini sürdüren öğrenciler de katılacaklardır. Bu okullarda eğitim gören veBEP’leri olan öğrencilerin ortak yazılı sınav soruları eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerincehazırlanacaktır. Okul müdürlükleri bu öğrencilere yönelik gerekli sınav tedbir hizmetlerininalınmasını sağlayacaktır.

u.Ortak yazılı sınavlara katılmayan öğrencilerin bilgileri, okul müdürlüğü tarafından sınavbitiminde e-Okula işlenecektir.

ü. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınav sonuçları ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinden açıklanacak ve branş/alan öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecektir. 6. sınıf matematik, 9.sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik derslerinin ortak yazılı sınav sonuçları iseilgili dersin öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek ve öğrencilere bildirilecektir. v. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınav sonuçları, okul müdürlüğü tarafından ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinden indirilecek ve öğrencilere duyurulacaktır. y.Ortak yazılı sınavlara geçerli özürleri nedeniyle katılamayan öğrenciler, mazeret sınavınaalınacaktır. Hem ortak yazılı sınava hem de mazeret sınavına geçerli özürleri olmadankatılmayan öğrenciler ortak yazılı sınavda başarısız sayılacaktır.z.Geçerli özürleri bulunan öğrencilerin sınava katılmama gerekçesi ortak yazılı sınav uygulamatarihinden itibaren en geç 5 (beş) iş günü içerisinde öğrenci velisi tarafından okulmüdürlüğüne yazılı olarak bildirilecektir. Bu öğrencilerin mazeret sınavına katılımıyla ilgilisüreçlerden okul müdürlükleri sorumludur.

7 / 20

aa. Ortak yazılı sınavların mazeret sınavları 18 Nisan 2024’te yapılacaktır. 6. sınıf Türkçe dersi mazeret sınavının değerlendirilmesi il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerince; 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik derslerinin mazeret sınavlarının değerlendirilmesi ilgili dersin öğretmenlerince yapılacaktır.

bb. 6. sınıf Türkçe dersi mazeret sınav sonuçları ortakyazilisinav.meb.gov.tr adresinden açıklanacak ve ilgili dersin öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecektir. 6. sınıf matematik, 9.sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik derslerinin mazeret sınav sonuçları iseilgili dersin öğretmenlerince e-Okul sistemine işlenecek ve öğrencilere bildirilecektir. cc.Ortak yazılı sınav ve bu sınavın mazeret sınavına geçerli özürleri nedeniyle katılamayan öğrencilerin sınavları, geçerli özürlerinin bittiği tarihi takip eden 5 (beş) iş günü içerisinde ilgili dersin öğretmenlerince tarafından yapılacaktır.

çç.Nakil ile okul değişikliği yapan öğrenci, önceki okulunda geçerli mazereti nedeniyle ortak yazılı sınava katılmadıysa gittiği okulda mazeret sınavına alınacaktır.

dd. Ortak yazılı sınavların sonucuna göre öğrenci toplu listeleri oluşturulmayacak, okullar ve sınıflar arası karşılaştırmalı veri çıkarılmayacaktır.

ee.Milletlerarası özel öğretim kurumları ile Bakanlığa bağlı yurt dışında bulunan okullar ortak yazılı sınavlara katılmayacaktır.

ff. Akşam liseleri ve mesleki eğitim merkezleri ortak yazılı sınava katılmayacaktır.

gg. Özel eğitim meslek okulu ve özel eğitim uygulama okulu (I, II ve III. kademe ) ile bu okulların programlarının uygulandığı özel eğitim sınıfları, ortak yazılı sınava katılmayacaktır.

ğğ. Yabancı okullar ve azınlık okulları ile yabancı dille öğretim yapan okullar, öğretim dili Türkçe olan derslerden ortak yazılı sınavlara katılacaktır.

hh. Dönem ve ara tatilleri nedeniyle ortak yazılı sınavlara katılamayan eğitim kurumlarının öğrencileri, bu sınavların mazeret sınavına katılacaktır.

ıı. Ortak yazılı sınavların uygulandığı tarihte aynı sınıf düzeyinde bir sınav daha yapılabilir.

ii.Ortak yazılı sınavların uygulandığı tarihte il/ilçe geneli ortak yazılı sınav yapılmayacaktır.

jj. İkili eğitim yapan okullarda sabahçı ve öğlenci gruplarda aynı sınıf düzeyinde yapılacak ortak yazılı sınavlar için aynı konu soru dağılım tablosu kullanılarak oluşturulan eş değer farklı sorulardan oluşan sınavlar yapılacaktır.

kk. Ortak yazılı sınavlar puanlanırken yanlış cevaplar puanlamaya dâhil edilmeyecektir. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecektir.

ll. Ortak yazılı sınavlar 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirilecektir. Öğrencilerin sınavlardan aldığı puanlar ilgili dersin 2. dönem 1. yazılı puanı olarak e-Okula işlenecektir ancak Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı dersleri için dinleme ve konuşma sınavları tamamlandıktan sonra oluşan sınav puanı ilgili ders öğretmenleri tarafından e-Okula işlenecektir.

mm. Ortak yazılı sınav evrakları (soru kitapçıkları, cevap kâğıtları ve ortak yazılı sınav kâğıtları) sınav bitiminde görevli/gözetmen öğretmen tarafından toplanarak eğitim kurumu sınıf/alan zümrelerine teslim edilecektir.

nn. Ortak yazılı sınav sorularının öğretmen veya öğrenci tarafından görüntüsü alınmayacaktır.

8 / 20

2.ORTAK YAZILI SINAV UYGULAMA TAKVİMİ

Ortak yazılı sınavların hangi derslerden ve hangi tarihlerde yapılacağı Tablo-1’de verilmiştir.

Tablo-1

Ortak Yazılı Sınav Uygulama Takvimi

Sınıf

Ders Adı

Sınav Tarihi 6.SınıfTürkçe 26 Mart 2024

Matematik

27 Mart 2024 9.SınıfTürk Dili ve Edebiyatı 26 Mart 2024

Matematik

27 Mart 2024

3.ORTAK YAZILI SINAV SORU TÜRLERİ VE SAYILARI

2023-2024 eğitim öğretim yılı 6 ve 9. sınıf 2. dönem 1. ortak yazılı sınavların soru türleri ve sorusayıları Tablo-2’de verilmiştir.

Tablo-2

Ortak Yazılı Sınav Soru Türleri ve Sayıları

4.ORTAK YAZILI SINAVLARIN OTURUMLARI VE SAATLERİ

2023-2024 eğitim öğretim yılı 6 ve 9. sınıf 2. dönem 1. ortak yazılı sınavların oturumları ve saatleriaşağıda verilmiştir.

4.a. Tam Gün Eğitim Yapan Okullar

Tam gün eğitim yapılan okullara ait ortak yazılı sınavların oturumları ve saatleri Tablo-3’te verilmiştir.

Tablo-3

Ortak Yazılı Sınav Oturumları ve Saatleri (Tam Gün Eğitim Yapan Okullar)

Ortak Yazılı Sınav

Soru Türleri ve Sayıları

Süre (dakika) Çoktan Seçmeli Açık Uçlu

6.Sınıf Türkçe

14

2

40 6.Sınıf Matematik- 10 40

9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı

-

7

40 9.Sınıf Matematik- 8 40

Sınıf

Sınavın Adı

Sınav Tarihleri

Sınav Başlama Saati

Sınav Bitiş Saati

Soru Sayısı

Süre (dakika) 6.SınıfTürkçe Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 09.40 10.20 16 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

09.40

10.20

10

40 9.SınıfTürk Dili ve Edebiyatı Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 09.40 10.20 7 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

09.40

10.20

8

40

9 / 20

4.b. İkili Eğitim Yapan Okullar

İkili eğitim yapılan okullara ait ortak yazılı sınavların oturumları ve saatleri Tablo-4a ve Tablo-4b’de verilmiştir.

Tablo-4a

Ortak Yazılı Sınav Oturumları ve Saatleri (Sabahçı Gruplar)

Sınıf

Sınavın Adı

Sınav Tarihleri

Sınav Başlama Saati

Sınav Bitiş Saati

Soru Sayısı

Süre (dakika) 6.SınıfTürkçe Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 09.40 10.20 16 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

09.40

10.20

10

40 9.SınıfTürk Dili ve Edebiyatı Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 09.40 10.20 7 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

09.40

10.20

8

40

Tablo-4b

Ortak Yazılı Sınav Oturumları ve Saatleri (Öğlenci Gruplar)

Sınıf

Sınavın Adı

Sınav Tarihleri

Sınav Başlama Saati

Sınav Bitiş Saati

Soru Sayısı

Süre (dakika) 6.SınıfTürkçe Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 14.00 14.40 16 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

14.00

14.40

10

40 9.SınıfTürk Dili ve Edebiyatı Dersi 2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı26 Mart 2024 14.00 14.40 7 40

Matematik Dersi

2.Dönem 1. Ortak Yazılı Sınavı

27 Mart 2024

14.00

14.40

8

40

10 / 20

5.İL/İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER

a.Ortak yazılı sınavlar ile ilgili il/ilçe düzeyinde okulları bilgilendirmek ve gerekli tedbirleri almak,

b. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavı için il ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından ihtiyaç duyulan (sınav poşeti, etiket vb.) araç gereçleri temin etmek,

c.Ortak yazılı sınav evraklarının basımı ve çoğaltılması için okul müdürlüklerinin ihtiyaç duyduğuaraç ve gereçleri temin etmek,

ç. İl ölçme değerlendirme merkezi müdürlükleri tarafından öğrenci adına basılmış olan 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını, sınav öncesi il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinden tutanak karşılığında almak ve okullara ulaştırmak; sınav sonrasında da 6.sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını okullardan alarak il ölçmedeğerlendirme merkezi müdürlüklerine tutanak karşılığında teslim etmek,

d.İtiraz süresi bitiminde 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarının ilölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinden alınmasını ve (muhafaza edilmek üzere) okullaraulaştırılmasını sağlamak,

e.Mazeret sınavlarına girecek öğrenciler ile ilgili iş ve işlemleri takip etmek,

f.Mazeretleri kabul edilen öğrencileri, resmî yazı ile il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerinebildirmek,

g. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait açık uçlu soruların puanlanması için öğretmen görevlendirmek,

ğ. Ortak yazılı sınavlar ile ilgili yürüttüğü tüm görevleri mazeret sınavları için de yürütmektir.

6.İL ÖLÇME DEĞERLENDİRME MERKEZİ MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VEİŞLEMLER

a. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını basmak ve sevke hazır hâlegetirmek,

b. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine tutanak karşılığında teslim etmek ve sınav sonrasında tutanak karşılığında teslim almak,

c. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını optik okuyucudan/tarayıcıdan geçirerek dijital ortama aktarmak,

ç. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait açık uçlu soruların puanlanmasında öğretmen görevlendirilmesi için il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine görüş bildirmek,

d.Ortak yazılı sınavın mazeret sınavının sorularını ve cevaplarını hazırlamak veya hazırlatmak,

e. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait ortak yazılı sınavın mazeret sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını basmak ve sevke hazır hâle getirmek,

f. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınav ve mazeret sınavı soru ve sonuçlarına yönelik yapılan itirazları bulunduğu il için cevaplamak,

g.Ortak yazılı sınavlar ile ilgili yürüttüğü tüm görevleri mazeret sınavları için de yürütmektir.

7.OKUL MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER

a.Okulda ortak yazılı sınav ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

b.Sınava girecek öğrencilere ait bilgileri, e-Okulda yer alan bilgilerle karşılaştırmak, bilgilerindoğruluğunu ve güncelliğini kontrol ederek takip etmek,

c.Ortak yazılı sınava giren sınıfların listesini e-Okuldan indirerek görevli öğretmenlere teslim etmek,

ç. Sınavlara girecek öğrenciler ile bu öğrencilerin velilerini ve görevli öğretmenleri bilgilendirerek ilgililere rehberlik etmek,

d.Sınav öncesi 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını il/ilçe millîeğitim müdürlüklerinden tutanakla teslim almak,

e.Sınav öncesi, okulunda okutulmakta olan ders kitaplarını ve okul türünü dikkate alarak uygun sorukitapçıklarını/ortak yazılı sınav kâğıtlarını sistemden indirmek, öğrenci sayısına göre çoğaltarakhazır hâle getirmek,

11 / 20

f.Ortak yazılı sınavda görevli öğretmenlere sınavdan önce bilgilendirme toplantısı düzenlemek,

g.Ortak yazılı sınavın uygulanacağı sınıfa, sınav saatinde dersi olan veya uygun görülenöğretmenleri görevlendirmek, sınavı yapılan dersin branş/alan öğretmenine sınavda gözetmenolarak görev vermemek,

ğ. Ortak yazılı sınavın gerçekleştirildiği tarih ve saat aralığında sınav yapılan sınıfların bulunduğu okulun her koridorunda birer görevli öğretmeni/yöneticiyi nöbetçi olarak görevlendirmek,

h.Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilerin ortak yazılısınavlara katılımıyla ilgili süreçleri yönetmek,ı. Evde veya hastanede eğitim hizmetlerinden yararlanan öğrencilerin ortak yazılı sınavlara katılımıyla ilgili sınav tedbirlerini almak,

i. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavı tamamlandıktan sonra öğrenci cevap kâğıtlarının bulunduğu sınav poşetlerini eksiksiz ve zarar görmeden il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine teslim etmek,

j.Ortak yazılı sınava katılmayan öğrencilerin durumunu sınav bitiminden sonra aynı gün içindee-Okula işlemek,

k.Mazeret sınavlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

l.Ortak yazılı sınava katılmama gerekçesi sınavdan sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde velisitarafından okula yazılı olarak bildirilen öğrencilerin mazeret sınavına katılıp katılmayacaklarınıkarara bağlamak,

m.Mazeretleri kabul edilen öğrencileri, resmî yazı ile il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine bildirmek,

n.Ortak yazılı sınavların uygulanmasına yönelik iş ve işlemlere yapılan itirazlara cevap vermek,

o.İtiraz süresi bitiminde 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıtlarını il/ilçemillî eğitim müdürlüklerinden tutanakla teslim almak,

ö. Ortak yazılı sınav ile ilgili iş ve işlemler bittikten sonra soru kitapçıklarını/ortak yazılı sınav kâğıtlarını ve cevap kâğıtlarını usulüne uygun olarak muhafaza altına almaktır.

8.GÖREVLİ/GÖZETMEN ÖĞRETMENLERİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER

a.Ortak yazılı sınava ait sınav evraklarını (soru kitapçıkları/ortak yazılı sınav kâğıtları, cevapkâğıtları ve sınıf listesi) sınav başlamadan en geç 15 dakika önce okul idaresinden imza karşılığı teslim alıp yazılı bitiminde imza karşılığı teslim etmek,

b.Ortak yazılı sınavın sınıfta uygulanmasına yönelik iş ve işlemler ile ilgili öğrencileribilgilendirmek, “Sınavda Uyulması Gereken Kurallar”ı sınav başlamadan önce sınıfta yüksek sesle okumak,

c.Ortak yazılı sınav başlamadan önce sınavın başlama ve bitiş saatlerini tahtaya yazmak,

ç. Öğrencilere, 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait cevaplarını mutlaka öğrenci cevap kâğıdına işaretlemeleri hususunda gerekli uyarıyı yapmak ve doğru optik işaretlemeyi öğrencilere göstermek,

d.Ortak yazılı sınavda açık uçlu soruların cevaplarının belirlenen alanın dışına taşırmadan yazılmasıgerektiği konusunda öğrencileri uyarmak,

e.Öğrencilerin, öğrenci cevap kâğıtları/ortak yazılı sınav kâğıtları üzerine yazacakları tüm cevaplarıkurşun kalemle yapmalarını sağlamak,

f. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında öğrencilerin ders adı ve katıldığı oturum bilgisini (Tam gün eğitim yapan okullar sabah oturumunu işaretleyeceklerdir.) öğrenci cevap kâğıtlarına doğru işaretlemelerini sağlamak,

g. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında cevap kâğıtları öğrenci adına düzenlenmiş ise öğrenci cevap kâğıdı üzerindeki bilgilerin öğrenciye ait olup olmadığını ve bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek (Öğrenci cevap kâğıdının hatalı olması durumunda öğrenciye yedek cevap kâğıdı verilecektir.), cevap kâğıtları öğrenci adına düzenlenmemiş ise öğrencilerin ilgili yerleri doldurmasını sağlamak,

ğ. Ortak yazılı sınav soru kitapçığı/ortak yazılı sınav kâğıdı üzerinde ilgili bölümlerin (adı, soyadı, öğrenci numarası, sınıfı/şubesi vb.) öğrenci tarafından doldurulmasını sağlamak,

12 / 20

h.Ortak yazılı sınavın 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirileceğini ve değerlendirmede yanlışcevap sayısının doğru cevap sayısını etkilemeyeceğini öğrencilere duyurmak,

ı. Baskı hatası tespit edilen soru kitapçıklarının/ortak yazılı sınav kâğıtlarının değiştirilmesini sağlamak,

i.Ortak yazılı sınavda kopya çekildiğinin tespiti hâlinde kopya çeken öğrenci için tutanakdüzenleyip okul idaresine teslim etmek,

j.Ortak yazılı sınav evrakına zarar verilmesi (soru kitapçıklarının/ortak yazılı sınav kâğıtlarınınyırtılması, cevap kâğıdının okunamayacak hâle getirilmesi, vb.) ya da evrakın teslim edilmemesi durumunda tutanak düzenleyip okul idaresine teslim etmek,

k.Sınıf listesine öğrencinin ortak yazılı sınava katılım durumunu işlemek (Öğrenci sınava katıldı ise“GİRDİ”, katılmadı ise “GİRMEDİ” şeklinde yazılacaktır.),

l.Öğrenci 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına katılmadı ise öğrencinin cevap kâğıdındaki“GİRMEDİ” alanını kurşun kalemle kodlamak,

m.Ortak yazılı sınav sonrasında sınav evraklarını eksiksiz bir şekilde okul idaresine imza karşılığıteslim etmektir.

9.BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) KAPSAMINDAKİ ÖĞRENCİLERİÇİN YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLERa.Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve öğretimlerine devam eden öğrencilere yönelikölçme ve değerlendirmede bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) esas alınacaktır.b.BEP kapsamındaki öğrencilerin yazılı sınav soruları branş/alan öğretmenlerince hazırlanacaktır.c.BEP kapsamındaki öğrencilerin sınavları özel durumların dışında ortak yazılı sınav ile aynı andayapılacaktır.ç. BEP kapsamındaki öğrencilerin sınav yerleri okul müdürlüğü tarafından belirlenecektir. Bu öğrenciler kendi sınıflarında sınava girebilecekleri gibi özel durumlarda farklı bir sınıfta da sınava girebileceklerdir. d.BEP kapsamındaki öğrencilerin yazılı sınav cevap kâğıtlarının değerlendirilmesi branş/alanöğretmenlerince yapılacaktır. Bu öğrencilere yönelik BEP esaslarına göre hazırlanan ölçmearaçları kullanılacaktır.e.BEP kapsamındaki öğrencilerin eğitim ihtiyaçları doğrultusunda farklı soru türleri kullanılabilir.Bu öğrencilerin konuşma ve dinleme sınavları BEP’leri esas alınarak yapılacaktır.

10.ORTAK YAZILI SINAVLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

a. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında yer alan çoktan seçmeli soruların değerlendirilmesive açık uçlu soruların puanlanması ülke genelinde ortak yapılacaktır.

b. 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavlarının değerlendirilmesi okul müdürlüklerince alınan karar doğrultusunda yapılacaktır (Bu sınavların değerlendirilmesi ilgili dersin öğretmenleri, eğitim kurumu sınıf/alan zümreleri ya da komşu okul eğitim kurumu sınıf/alan zümre öğretmenleri tarafından yapılabilir.).

c.Ortak yazılı sınavlara katılacak olan öğrencilerin puanı 100 (yüz) tam puan üzerindendeğerlendirilecektir. Öğrencilerin yanlış cevapları değerlendirmeye alınmayacaktır.

ç. Ortak yazılı sınav sorularının puanları;

• 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavında 15 soru 6 puan, 1 soru 10 puan,

• 6. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavında her soru 10 puan,

• 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi ortak yazılı sınavında 2 soru 10 puan, 4 soru 15 puan, 1 soru 20 puan,

• 9. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavında 4 soru 10 puan, 4 soru 15 puan

değerindedir.

d.Ortak yazılı sınavlar, uygulandığı dersin 2. dönem 1. yazılı sınavı olarak değerlendirilecek ve odöneme ait ders puanının hesaplanmasında kullanılacaktır.

13 / 20

e.Türkçe ile Türk dili ve edebiyatı derslerinin sınavları, yazılı ve uygulamalı olmak üzere ikiaşamada yapılacaktır. Bu derslerin yazılı sınav aşaması ülke genelinde ortak yapılacak,uygulamalı sınav aşaması ise ders öğretmeni tarafından dinleme ve konuşma becerilerini ölçenuygulamalı sınavlar şeklinde yapılacaktır. Bu sınavlar ayrı ayrı puanlanacak, öğrencilerin ortakyazılı sınavdan aldığı puanlar ile uygulamalı sınavlardan aldığı puanlar birlikte değerlendirilereköğrencinin ortak yazılı sınav puanı oluşturulacaktır.

f.Genel Müdürlük tarafından iptaline karar verilen sorular değerlendirme dışı bırakılacak olup iptaledilen sorunun puan değeri öğrenci puanına eklenecektir.

g.Ortak yazılı sınavların cevap anahtarında hata olması ve bu hususun Genel Müdürlük kararı ilebelirlenmesi durumunda soru/sorular iptal edilmeyecek, bu soru/soruların doğru cevaplarıdikkate alınarak değerlendirme yapılacaktır.

ğ. Geçerli özürleri olmadan ortak yazılı sınava ve mazeret sınavına katılmayan öğrenciler ile kopya çekenlerin durumları puanla değerlendirilmeyecek, bu sınavlara katılmayan öğrencilerin puan hanesine “G’’; kopya çeken öğrencilerin puan hanesine “K” yazılacak ve bu haneler de ortalamaya dâhil edilecektir.

h.Ortak yazılı sınavların sonuçları, ilgili dersin öğretmeni tarafından e-Okul sistemine işlenecektir.

11.ORTAK YAZILI SINAVLARIN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR

a.Sınav sonrasında il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerine teslim edilen 6. sınıf Türkçedersi ortak yazılı sınav evraklarının içerisinden öğrenci cevap kâğıdının çıkmaması,

b.Öğrencinin herhangi bir öğrenciden ya da dokümandan kopya çektiğinin veya kopya verdiğiningörevli öğretmen tarafından tespit edilmesi,

c. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavına ait öğrenci cevap kâğıdının optik okuyucu tarafından okunamaması (yıpranması, karalanması, yırtılması vb.),

ç. 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavına ait ortak yazılı sınav kâğıtlarının okunamaması (yıpranması, karalanması, yırtılması vb.),

d.Öğrencinin yedek sınav evrakı dışında kendisine ait olmayan sınav evrakını kullanması,

e.Öğrenci tarafından sınav kurallarının ihlal edilmesi ve bunun görevli öğretmen tarafındantutanakla belirlenmesi durumunda öğrencinin sınavı geçersiz sayılacaktır.

12.ORTAK YAZILI SINAVLARA İTİRAZ

a.Öğrenci velisi, ortak yazılı sınavlarının uygulanmasına yönelik itirazlar için öğrencinin öğrenimgördüğü okul müdürlüğüne 5 (beş) iş günü içinde dilekçe ile başvuruda bulunacaktır. Ortakyazılı sınavların uygulanmasına yönelik yapılan itirazlara il/ilçe millî eğitim müdürlükleri cevapverecektir.

b.Öğrenci velisi; 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınav sorularına, cevap anahtarlarına veya sınavsonuçlarına yönelik itirazlar için öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne 5 (beş) iş günüiçinde dilekçe ile başvuruda bulunacaktır. Ortak yazılı sınav sorularına, cevap anahtarlarına vesınav sonuçlarına yönelik itirazlar il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerincecevaplanacaktır.

c.Öğrenci velisi; 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersi ortakyazılı sınavına ait sınav sorularına yönelik itirazlar için öğrencinin öğrenim gördüğü okulmüdürlüğüne 5 (beş) iş günü içinde dilekçe ile başvuruda bulunacaktır. Ortak yazılı sınavsorularına veya cevaplarına yönelik itirazlar il ölçme değerlendirme merkezi müdürlüklerincecevaplanacaktır.

ç. Öğrenci velisi; 6. sınıf matematik, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı ile 9. sınıf matematik dersi ortak yazılı sınavına ait sınav sonuçlarına yönelik itirazlar için öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüğüne 5 (beş) iş günü içinde dilekçe ile başvuruda bulunacaktır. Bu sınavların ortak yazılı sınav sonuçlarına yönelik itirazlar öğrencinin öğrenim gördüğü okul müdürlüklerince cevaplanacaktır.

14 / 20

d.Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ile öğrenci bilgilerinin bulunmadığı dilekçeler dikkatealınmayacaktır.

e.Faksla ve e-posta yoluyla yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır.

f.Sınavı geçersiz sayılan ya da mazeretsiz sınava katılmayan adayların bu konuyla ilgili itirazbaşvuruları dikkate alınmayacaktır.

15 / 20

13.SINAVLARDA UYULMASI GEREKEN KURALLAR

6.SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK YAZILI SINAVINDA

UYULMASI GEREKEN KURALLAR

(Öğretmen tarafından sınav öncesinde sınıfta okunacaktır.)

1. 6. sınıf Türkçe dersi ortak yazılı sınavı, çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. İstediğiniz sorudan başlayabilirsiniz. Sınav süresi 40 dakikadır.

2.Cevap kâğıdında belirtilen bilgilerin size ait olduğunu kontrol ederek katıldığınız oturumbilgisini işaretleyiniz.

3.Soru kitapçığınızı ve cevap kâğıdınızı kontrol ediniz. Eksik sayfa veya baskı hatası olan sınavevrakı var ise değiştirilecektir.

4.Cevap kâğıdınıza tüm işaretlemeleri siyah kurşun kalemle yapınız.

5.Açık uçlu soruların cevaplarını, belirlenen alanın dışına taşırmadan siyah kurşun kalemle yazınız.

6.Sınavdaki çoktan seçmeli soruların seçeneklerinden sadece bir tanesi doğru cevaptır. Çiftişaretlenmiş cevaplar yanlış cevap olarak değerlendirilecektir.

7.Ortak yazılı sınav esnasında kopya çektiği tespit edilen öğrenciler hakkında ilgili Yönetmelik’egöre işlem yapılacaktır.

8.Sınavda soruların doğru cevapları esas alınarak puanlar hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğrucevapları etkilemeyecektir.

6.SINIF MATEMATİK, 9. SINIF TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI İLE

9.SINIF MATEMATİK DERSİ ORTAK YAZILI SINAVLARINDA

UYULMASI GEREKEN KURALLAR

(Öğretmen tarafından sınav öncesinde sınıfta okunacaktır.)

1.Ortak yazılı sınav açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. İstediğiniz sorudan başlayabilirsiniz. Sınavsüresi 40 dakikadır.

2.Her sorunun puan değeri sorunun sonunda yer almaktadır.

3.Ortak yazılı sınav kâğıdının ilgili bölümlerini (adı, soyadı, öğrenci numarası, sınıfı/şubesi vb.)doldurunuz.

4.Ortak yazılı sınav kâğıdınızı kontrol ediniz. Eksik sayfa veya baskı hatası var ise değiştirilecektir.

5.Ortak yazılı sınav kâğıdında cevaplarınızı yazabilmeniz için her sorunun altında cevaplamaalanları oluşturulmuştur. Bu alana cevaplarınızı siyah kurşun kalemle yazınız.

6.Ortak yazılı sınav esnasında kopya çektiği tespit edilen öğrenciler hakkında ilgili Yönetmelik’egöre işlem yapılacaktır.

7.Sınavda soruların doğru cevapları esas alınarak puanlar hesaplanacaktır. Yanlış cevaplar doğrucevapları etkilemeyecektir.

16 / 20

Ek-1a

6.sınıf Türkçe dersi 2. dönem 1. yazılı sınavı (ülke geneli ortak); Millî Eğitim Bakanlığı (MEB)yayınlarını kullanan okullar için Ek-1a’da verilen konu soru dağılım tablosu göz önünde bulundurularak hazırlanan çoktan seçmeli 14 soru, açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı 2 soru toplam 16 sorudan oluşacaktır.

6.Sınıf Türkçe Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu (MEB Yayınları)

Öğrenme Alanı

Alt Öğrenme Alanı

Kazanımlar

Soru Sayısı

OKUMA

Söz Varlığı

T.6.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.

a)Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarını öğrenmekiçin sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçları kullanmalarısağlanır.

b)Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlükoluşturması teşvik edilir.

1

T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

1

T.6.3.9. İsim ve sıfat tamlamalarının metnin anlamına olan katkısını açıklar.

1

T.6.3.11. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.

1

T.6.3.13. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir.

Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte ve buna rağmen ifadeleri üzerinde durulur.

1

Anlama

T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar.

Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.

2

T.6.3.19. Metnin konusunu belirler.

1

T.6.3.20. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

1

T.6.3.22. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.

Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

1

T.6.3.24. Metnin içeriğini yorumlar.

a)Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.

b)Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.

c)Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.

1

T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder.

a)Anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı türleri öğretilmelidir.

b)Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

1

T.6.3.29. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma üzerinde durulur.

1

T.6.3.35. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.

1

YAZMA

Alt Öğrenme Alanı Yok

T.6.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

Güdümlü, serbest, kontrollü, tahminde bulunma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.

T.6.4.8. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

1

T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.

a)Anlam bütünlüğünü bozan ifadelerin belirlenmesi ve düzeltilmesisağlanır, kavramsal olarak anlatım bozukluğu konusunadeğinilmez.

b)Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.

1

*“Ülke Geneli Ortak Sınav”da “OKUMA” kazanımlarından çoktan seçmeli 14 soru, “YAZMA” kazanımlarından açık uçlu 2 soru göz önünde bulundurularak planlama yapılmıştır.

17 / 20

Ek-1b

6.sınıf Türkçe dersi 2. dönem 1. yazılı sınavı (ülke geneli ortak); Anka Kuşu yayınlarını kullanan okullariçin Ek-1b’de verilen konu soru dağılım tablosu göz önünde bulundurularak hazırlanan çoktan seçmeli 14 soru, açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı 2 soru toplam 16 sorudan oluşacaktır.

6.Sınıf Türkçe Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu (Anka Kuşu Yayınları)

Öğrenme Alanı

Alt Öğrenme Alanı

Kazanımlar

Soru Sayısı

OKUMA

Söz Varlığı

T.6.3.5. Bağlamdan yararlanarak bilmediği kelime ve kelime gruplarının anlamını tahmin eder.

a)Öğrencilerin tahmin ettikleri kelime ve kelime gruplarınıöğrenmek için sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçlarıkullanmaları sağlanır.

b)Öğrencinin öğrendiği kelime ve kelime gruplarından sözlükoluşturması teşvik edilir.

1

T.6.3.6. Deyim ve atasözlerinin metne katkısını belirler.

1

T.6.3.10. Edat, bağlaç ve ünlemlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar.

1

T.6.3.11. Basit, türemiş ve birleşik kelimeleri ayırt eder.

1

T.6.3.12. Zamirlerin metnin anlamına olan katkısını açıklar.

1

Anlama

T.6.3.14. Metindeki söz sanatlarını tespit eder.

Konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) söz sanatları verilir.

1

T.6.3.17. Metinle ilgili soruları cevaplar. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.

1

T.6.3.19. Metnin konusunu belirler.

1

T.6.3.20. Metnin ana fikrini/ana duygusunu belirler.

1

T.6.3.22. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.

Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

1

T.6.3.24. Metnin içeriğini yorumlar.

a)Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.

b)Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.

c)Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.

1

T.6.3.26. Metin türlerini ayırt eder.

a)Anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı türleri öğretilmelidir.

b)Metin türlerine ilişkin ayrıntılı bilgi verilmemelidir.

1

T.6.3.29. Okudukları ile ilgili çıkarımlarda bulunur.

Neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler, abartma üzerinde durulur.

1

T.6.3.35. Grafik, tablo ve çizelgeyle sunulan bilgileri yorumlar.

1

YAZMA

Alt Öğrenme Alanı Yok

T.6.4.4. Yazma stratejilerini uygular.

Güdümlü, serbest, kontrollü, tahminde bulunma, metin tamamlama, bir metni kendi kelimeleri ile yeniden oluşturma, boşluk doldurma, grup olarak yazma gibi yöntem ve tekniklerin kullanılması sağlanır.

T.6.4.8. Yazdıklarının içeriğine uygun başlık belirler.

1

T.6.4.10. Yazdıklarını düzenler.

a)Anlam bütünlüğünü bozan ifadelerin belirlenmesi vedüzeltilmesi sağlanır, kavramsal olarak anlatım bozukluğukonusuna değinilmez.

b)Metinde yer alan yazım ve noktalama kuralları ile sınırlı tutulur.

1

*“Ülke Geneli Ortak Sınav”da “OKUMA” kazanımlarından çoktan seçmeli 14 soru, “YAZMA” kazanımlarından açık uçlu 2 soru göz önünde bulundurularak planlama yapılmıştır.

18 / 20

Ek-2 Ülke genelinde 6. sınıf matematik dersi 2. dönem 1. yazılı sınavı (ülke geneli ortak) Ek-2’de verilen konu soru dağılım tablosu göz önünde bulundurularak hazırlanan açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı 10 sorudan oluşacaktır.

6.Sınıf Matematik Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu

Öğrenme Alanı

Alt Öğrenme Alanı

Kazanımlar

Soru Sayısı

SAYILAR VE İŞLEMLER

Kesirlerle

İşlemler

M.6.1.5.6. İki kesrin bölme işlemini yapar ve anlamlandırır.

1

M.6.1.5.8. Kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.

1

Ondalık

Gösterim

M.6.1.6.3. Ondalık gösterimleri verilen sayıları belirli bir basamağa kadar yuvarlar.

1

M.6.1.6.4. Ondalık gösterimleri verilen sayılarla çarpma işlemi yapar.

1

M.6.1.6.5. Ondalık gösterimleri verilen sayılarla bölme işlemi yapar.

1

M.6.1.6.8. Ondalık ifadelerle dört işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer.

1

Oran

M.6.1.7.2. Bir bütünün iki parçaya ayrıldığı durumlarda iki parçanın birbirine veya her bir parçanın bütüne oranını belirler, problem durumlarında oranlardan biri verildiğinde diğerini bulur.

1

M.6.1.7.3. Aynı veya farklı birimlerdeki iki çokluğun birbirine oranını belirler.

1

CEBİR

Cebirsel

İfadeler

M.6.2.1.1. Sözel olarak verilen bir duruma uygun cebirsel ifade ve verilen bir cebirsel ifadeye uygun sözel bir durum yazar.

1

M.6.2.1.2. Cebirsel ifadenin değerini değişkenin alacağı farklı doğal sayı değerleri için hesaplar.

1

19 / 20

Ek-3 Ülke genelinde 9. sınıflar Türk dili ve edebiyatı dersi 2. dönem 1. yazılı sınavı (ülke geneli ortak) Ek-3’te verilen konu soru dağılım tablosu göz önünde bulundurularak hazırlanan açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı 7 sorudan oluşacaktır.

9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu

Ünite

Konu

Kazanımlar

Soru Sayısı

MASAL/FABL

OKUMA

Türk halk edebiyatından bir masal örneği

•Doğu edebiyatından bir masal örneği

•Divan edebiyatından fabl özelliği gösteren bir mesneviörneği

•Batı edebiyatından bir fabl örneği

•Masal türünün genel özellikleri açıklanır.

•“Mantıku’t-Tayr”, “Martı”, “Hayvan Çiftliği” ve “KüçükPrens” gibi eserlerin fabl türü ile ilişkisi üzerinde durulur.

A.2.4. Metindeki çatışmaları belirler.

A.2.13. Metni yorumlar.

1

A.2.10. Metnin üslup özelliklerini belirler.

1

YAZMA

•Masal/fabl yazma çalışması yaptırılır.

•Seçilen mesnevinin günümüz

Türkçesiyle yeniden yazılmasına yönelik çalışmalar da yaptırılabilir.

•Masal/fabl yazma çalışmalarının dışında incelenenmetinlerden edinilen düşünce ve izlenimleri konu alan farklı türlerde de yazma çalışmaları yaptırılabilir.

B.1. Farklı türlerde metinler yazar.

B.5. Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.

B.6. Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.

1

ROMAN

OKUMA

1.Cumhuriyet Dönemi Türk edebiyatından iki romanörneği

•Roman ve roman türleri hakkında genel bilgi verilir.

•Romanın hikâyeden ayrılan yönleri üzerinde durulur.

•Dünya edebiyatından bir roman örneğine yer verilir ve buörneğin incelenen metinlerle karşılaştırılması sağlanır.

Dil Bilgisi Konuları:

•Metindeki zamirleri bulur ve bunların metindeki işlevlerinibelirler.

•Metinler üzerinden imla ve noktalama çalışmaları yapılır.

A.2.1. Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.

1

A.2.6. Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.

1

A.2.9. Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.

1

A.2.16. Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.

1

20 / 20

Ek-4 Ülke genelinde 9. sınıflar matematik 2. dönem 1. yazılı sınavı (ülke geneli ortak) Ek-4’te verilen konu soru dağılım tablosu göz önünde bulundurularak hazırlanan açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı 8 sorudan oluşacaktır.

9.Sınıf Matematik Dersi 2. Dönem 1. Yazılı Sınav Konu Soru Dağılım Tablosu

Öğrenme Alanı

Alt Öğrenme Alanı

Konu

Kazanımlar

Soru Sayısı

SAYILAR

VE

CEBİR

Denklemler ve

Eşitsizlikler

Üslü İfadeler

ve Denklemler

9.3.4.2. Köklü ifadeleri içeren denklemleri çözer.

1

Denklemler ve

Eşitsizliklerle

İlgili

Uygulamalar

9.3.5.1. Oran ve orantı kavramlarını kullanarak problemler çözer.

1

9.3.5.2. Denklemler ve eşitsizlikler ile ilgili problemler çözer.

3

GEOMETRİ

Üçgenler

Üçgenlerde Temel Kavramlar

9.4.1.1. Üçgende açı özellikleri ile ilgili işlemler yapar.

1

9.4.1.2. Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşılarındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir.

1

9.4.1.3. Uzunlukları verilen üç doğru parçasının hangi durumlarda üçgen oluşturduğunu değerlendirir.

1

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.03.2024 - Güncelleme: 14.03.2024 06:50 - Görüntülenme: 237
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
ortaksınav,